Pristatomos naujos parodos „Noir Time“ ir „In Gold We Trust“

Pristatomos naujos parodos „Noir Time“ ir „In Gold We Trust“

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) spalio 11 d., penktadienį, atidaromos naujos parodos!

17 val. Neringos Poškutės-Jukumienės juvelyrikos objektų paroda „In Gold We Trust“.

18 val. Pietro Finelli (Italija) paroda „Noir Time“.

Patricijos Gilytės instaliacijų paroda „Ekvinokcija“ (eksponavimo laikas pratęsiamas!).

 

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) 2019 m. spalio 11 d., penktadienį, 17 val. pristatoma Neringos Poškutės-Jukumienės juvelyrikos instaliacija / objektų paroda „In Gold We Trust“ (liet. „Auksu mes tikime / pasitikime“).

Juvelyrikos pasaulis, kaip ir kitos vizualinę meninę informaciją žiūrovui suteikiančios meno šakos, patiria visus įmanomus dirgiklius – nuo malonumo iki absurdo. Kartu juvelyrika kaip terminas praplečia savo ribas ir jungiasi į draugystę su video-, audio- ir kitkuo, kas parodos instaliacijoje tampa vieniu.

Dažnas žiūrovas pasenusių juvelyrikos terminų vartojimo nesureikšmina, o ir supratimas apie galimus kitus suvokimo būdus keičiasi ar yra įgyjamas tik nuolat save edukuojant. Tačiau turiu įspėti: Jūs kviečiami ne į „vitrininės“ juvelyrikos parodą. Čia būsite kviečiami mąstyti, matyti, girdėti, nors kai kas, iš pirmo žvilgsnio, Jums bus atpažįstama. Auksas. Taip, tiesa. Parodoje vienu iš ryškiausių akcentų pasirinktas AUKSAS. Jo vertė pasaulio biržose, o ir šiaip viskas, kas sukurta iš aukso, nekvestionuojamai mena turtą ir prabangą. Visuotinis slapstymasis už pseudonimų ir šių dienų žiniasklaidos  fake news mus atveda į akistatą su savimi ir su „auksu“, kad ir kas tai būtų.

Taigi, paroda kalba apie vertes: menamas, esamas, įgyjamas. Žvelgiant materialiai ir į apibrėžimus verta žinoti:

Auksas – ryškiai geltonas taurusis metalas, yra minkštas, tąsus ir kalus: lengvai ištempiama aukso viela, išplojami plonyčiai (peršviečiami) lakštai (folija). Lydymosi temperatūra 1064.33,5 °C.

Tikėjimas – psichologinė būsena, kai informacijos suvokimas, nereikalaujantis apčiuopiamų įrodymų ar loginio patikrinimo, priimamas už tiesą.

Parodoje pagrindinė instaliacija ir joje atvirai žiūrovą kviečiantis 24 karatų auksas dominuoja tik kaip medžiaga, materija, kurią kiekvienas gali turėti greitai ir efektingai – kaip ir visa kita šiuolaikinėje vartotojiškoje mūsų pasaulio nūdienoje. Bet drauge pagrindžiamas išliekamosios vertės nebuvimas ir jo fikcija, kuri turi labai trumpą savo gyvavimo laiką ir jokios perspektyvos. Tik klausimas – kiek Jums reikia medžiagos, kad pajustumėme jos tikrumą?

Nykstantys procesai nėra nepastebimi, todėl natūralu, kad šioje parodoje kalbama ir apie tai. Griūvantys „paveldai“ skaudina ir trina brangius, aukso vertės prisiminimus. Reflektavimas į politinį, socialinį, kultūrinį dirgiklį, mane, kaip menininkę, įgalina naujai jėgai – per ironišką, tačiau perspektyvų architektūrinio paveldo trupinį, kurį drąsiai kabinu su visa taikomąja juvelyrikos paskirtimi ant neteisingais žodžiais ir kreivais valdžios pažadais „nuplaktų“ mūsų kūnų. Papuošalų kolekcija ir nykstančios Klaipėdos architektūros inkliuzai yra šios parodos dalis.

Savo kūryba siekiu atskleisti ne juvelyrikos, kaip materialios vertės vaizdo, išraišką, bet kitą šios nišinės vaizduojamojo meno srities šiuolaikinę kokybę. Siekiu pagilinti juvelyrikos suvokimą ir percepcijos svarbą. Parodoje pristatau asmenines savo patirtis ir galimas turinio variacijas. Siekiu provokuoti žiūrovą derindama taurias ir visas kitas, ne tokias brangias, medžiagas, išlaikydama estetinės, filosofinės ir jautrios socialinės reikšmės pagrindą, kuris čia atlieka vertybinį vaidmenį ir žiūrovą atsuka prieš jį patį. Dėl veidrodžio principo neturi kur dėtis: jame tuo pačiu metu matai save ir pasaulį. Neturi galimybės likti nuošalėje, bet turi galimybę suprasti, kas mus visus puošia.

 

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) 2019 m. spalio 11 d., penktadienį, 18 val. pristatoma Pietro Finelli (Italija) paroda „Noir Time“.

Pietro Finelli kūryba tyrinėja klasikinio kino žanrą, vadinamąjį film noir (pranc. juodasis kinas). Šis kino terminas naudojamas apibūdinti 1940–1950 m. sukurtoms Holivudo kriminalinėms dramoms – gangsteriniams ar detektyviniams filmams. Jiems būdinga juodai balta, vokiečių ekspresionistų filmus primenanti stilistika, tiesiogine ir perkeltine prasme tamsi atmosfera, užkadrinis balsas, su nusikaltimais susijęs siužetas. Taip pat su noir žanru siejamas femme fatale personažas. Žinomiausi noir filmai yra „Maltos sakalas“ (The Maltese Falcon), „The Big Combo“, „Out of the Past“ ir kiti.

Parodoje „Noir Time“ Pietro Finelli, remdamasis noir kino struktūra ir estetika, perpina tapybą ir noir kino kadrus taip, kad tampa nebeaišku – kur baigiasi filmas ir prasideda tapyba, ir atvirkščiai. „Noir Time“ tyrinėja šią jungtį tiek fiziškai, tiek psichologiškai, tarsi veiksmas vyktų mūsų mieste ir kiekvieno mūsų sąžinėje. Finelli, kiekvieną filmo kadrą papildęs iliustruotu vaizdu, analizuoja, kaip šios konotacijos, užklupusios metropolijos vyrus ir moteris, atveria gyvą nervą žmonių santykių srityje.

Savo paveikslus jis paverčia filmo segmentais ir taip sukuria paslaptingą pasakojimą, kur kino kadras užaštrina buvusio ir būsimo veiksmo nuojautą. Tą akimirką, kai stabdomas filmas, erdvės ir laiko tęstinumas atskleidžia tiesos ir suvokimo sąlyčio tašką. Tačiau Finelli fotografiškai tiksli tapyba necituoja filmo – tai nėra kadro išraiška kitomis priemonėmis. Kiekvieną sceną, atrinktą iš filmo chirurginiu tikslumu, menininkas pakelia į abstrakčią dimensiją, kurioje atskiras epizodas tampa alibi gilinantis į realybės intuicijos mechanizmus. Režisieriaus André de Toth „Dark Waters” (1944 m.), Alfred L. Werker „He walked by night” (1948 m.) ar Bruce Humberstone „I Wake Up Screaming” (1941 m.) filmų kadruose nematomas pagrindinis veikėjas verčia mus tyrinėti bendrą tapatybių problemą, kai nežinome, kas sako: „Aš“ ar komentuoja veiksmus užkadriniu balsu. Šis neapčiuopiamas personažas parodų salėje, tarsi filme, užklumpa žiūrovą nepasiruošusį. Kitų filmų, pavyzdžiui, Robert Siodmak „Phantom Lady“ (1944 m.) arba F. Lang „The Blue Gardenia“ (1953 m.), kadruose pateikiama savita struktūra su durų, koridorių, kambarių fragmentais ir dažnais perėjimais iš šviesos į tamsą, kur pagrindinio veikėjo (vyro ar moters) buvimas suvokiamas kaip klaida, šešėlis, šablonas, primenantis mums vis dar kažką pažįstamo, tačiau perkelto į naują aplinką ir kitą atmosferą.

Instaliacijoje „Noir Time“ menininkas, paveikslais vizualiai plėtodamas filmų režisierių sukurtus konfliktus, verčia žiūrovą abejoti tuo, ką mato, sukelia norą kapstytis vizualinėse konvencijose. Kartu autorius siekia, kad žiūrovas būtų ne pasyvus stebėtojas, bet taptų tarsi ekspozicijos dalimi, kad jo buvimas atnaujintų visą sudėtingą erdvės ir laiko vaizdinę dinamiką. Tiesą sakant, ekspozicija yra ir nori būti gyvu šių vaizdinių / erdvinių jungčių ir šio filmų bei tapybos persipynimo epicentru. Ekspozicijos vieta tampa produktu, veiksmu vietoje, šios sudėtingos sąveikos instrumentu.

 

Apie autorių

Pietro Finelli (g. 1957) studijavo architektūrą Neapolio Federiko II universitete. Menininkas, parodų kuratorius ir meno teoretikas gyvena ir dirba Milane. Savo kūrybos parodas yra eksponavęs meno galerijose, muziejuose, kultūros centruose Romoje, Milane, Turine, Neapolyje, Benevente (Italija), Niujorke (JAV), Ženevoje (Šveicarija), Šarlerua, La Luvjere (Belgija), Buenos Airėse (Argentina) ir kt.

 

Parodos veiks iki 2019 m. lapkričio 10  d.

KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

 

Renginyje bus fotografuojama ir filmuojama, todėl informuojame, kad lankytojai gali būti matomi renginio nuotraukose ar vaizdo įrašuose, ir šios nuotraukos ar vaizdo įrašai gali būti skelbiami viešai socialiniuose tinkluose ar žiniasklaidoje.

  • Spalio 11 d.  nuo 17:00
2019-10-11 17:00 2019-10-11 17:00 Europe/Vilnius Pristatomos naujos parodos „Noir Time“ ir „In Gold We Trust“ KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) spalio 11 d., penktadienį, atidaromos naujos parodos! 17 val. Neringos Poškutės-Jukumienės juvelyrikos objektų paroda „In Gold We Trust“. 18 val. Pietro Finelli (Italija) paroda „Noir Time“. Patricijos Gilytės instaliacijų paroda... --- //www.klaipedainfo.lt/renginys/pristatomos-naujos-parodos-noir-time-ir-in-gold-we-trust/date-20191011/ KKKC Parodų Rūmai, Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda, Klaipėdoje