Danės upės uostas

Seniausias Klaipėdos uostas buvo įsikūręs Danė upėje. Klaipėdos prekybos ryšiai išaugo XVI a. antroje pusėje. XVI a. Klaipėdoje imta statyti prekybinius laivus. Kairiojoje Danės pakrantėje stovėjo viešieji sandėliai, miesto svarstyklės, dešiniajame krante veikė laivų statyklos. XVII-XVIII a. pradžioje kasmet į Danės uostą įplaukdavo vidutiniškai po trisdešimt burlaivių, tačiau jis buvo negilus ir didesniems burlaiviams nepatogus. Todėl 1740 m. upės vagą nuspręsta pagilinti, o 1749-1752 m. prie žiočių buvo pastatyti molai, kuriuos klaipėdiečiai vadino ragais. XIX a. pradžioje Danės uosto krantinė siekė apie 1 kilometrą, o upės gylis pasiekė 12-14 pėdų. 1824 m. uoste pasirodė pirmasis garlaivis. XIX a. antrojoje pusėje Danės uostas veikė visu tempu, nepaisant to, kad prie marių buvo įrengtas Žiemos uostas. XIX a. pabaigoje Danės uostas nusitiesė iki Geležinkelio tilto. XX a. Pradžioje krantinių ilgis sudarė 2,7 km, o upės vaga pagilėjo iki 5,5 m. XX a. pradžioje daug laivų atplaukdavo su žaliavomis cheminių trąšų fabrikui, su rąstais prie Danės stovinčioms lentpjūvėms. Danės pakrantėje stovėjo viešieji sandėliai, miesto svarstyklės, dešiniajame krante veikė laivų statyklos.
Tam, kad laivai galėtų įplaukti į Danės uostą buvo įrengti dveji pakeliami tiltai – Biržos ir Karolio.
Biržos tiltas – tai seniausias ir iki šiol savo vietos nepakeitęs miesto tiltas. Spėjama, kad šis tiltas buvo pastatytas XVI a. pradžioje, kuomet senamiestį iš šiaurinės pusės apjuosė dirbtinai iškasta Danės upės vaga (dabartinės upės atkarpa nuo miesto gynybinių pylimų iki Karolio tilto). Ilgą laiką tiltas buvo medinis, tačiau  1879 m. buvo atidarytas metalinis varstomas tiltas, kurį suprojektavo vietinis architektas Mejeris (Meyer).
Kitas tiltas, pavadintas karaliaus Vilhelmo III sūnaus princo Karolio vardu, sujungė miestą su Vitės priemiesčiu (dabar jungia Pilies ir N. Uosto gatves). Tiltas buvo atidarytas 1829 m. Iš pradžių tai buvo medinis tiltas, o 1904 m. perdarytas į metalinį.
Kairiajame senojo Danės uosto krante prie Biržos tilto stovi burlaivis „Meridianas“. Tai vienas iš 46 laivų, kurie buvo pastatyti Suomijoje ir kaip dalinė reparacija perduoti Sovietų Sąjungai. Burlaivis pastatytas Suomijoje, Turku laivų statykloje 1948 m., o 1949 m. paskirtas Klaipėdos jūreivystės mokyklai. Šiuo burlaiviu mokyklos kursantai atlikdavo kelių mėnesių praktiką Baltijos jūroje. Nuo 1971 m. jame įrengtas restoranas. 

Atsiliepimų dar nėra. Būkite pirmas!